Tonalitet

En av de viktigaste delarna av ett starkt varumärke är tonen, hur varumärket låter. Varumärkestonen hjälper ett företag att bygga starka relationer och att nå fram genom bruset, även i en framtid där betydligt fler än i dag skapar sitt eget innehåll.

Vi tar fram och förankrar varumärkestoner för våra kunder. Och ser till att de efterföljs av alla som uttrycker sig för varumärkets räkning, även utanför content marketing. Varumärkestonen ska dock inte förväxlas med innehållet i budskapet.

När du läser eller lyssnar på någon tolkar du nämligen budskapet på två olika sätt: vad det innehåller och hur det framförs. Tonen är det senare. Det där som sätter en känsla i bröstet på dig och talar om vad avsändaren verkligen menar. Tonen är alltså inte vad som sägs, utan hur, något som många gånger betyder mer än själva innehållet.


Tonalitet i vår process

tonalitet och innehållsmarknadsföring

Andra ämnen

MålgruppsanalysWebbE-bokSociala medierMarketing automationInnehållsstrategiTonalitetPodcastVideoMät och uppföljningSökmotoroptimeringNyhetsbrevUtbildning