11 exempel på mikrocontent

11 exempel på mikrocontent

Vad är mikrocontent? Helt enkelt små bitar information, visuella budskap designade för snabb konsumtion. Det kan vara diagram, citat, illustrationer eller små listor. Använd grafiken i olika sociala medier, på landningssidor eller bloggposter.

Under sommaren 2015 återanvände vi material vi tidigare publicerat, men förpackade om det till enkel grafik, eller ”mikrocontent”. Den grafiken använde vi sedan på olika sätt i sociala medier. På det här sättet kunde vi öka besökstrafiken till vår webbsida under en period som annars skulle vara klart sommar-reducerad.

Scrolla ned och kolla på de 11 grafiska alster vi har använt

Att arbeta med mikrocontent är ett smart sätt att enkelt bredda sitt utbud av innehåll. Själva budskapen går med fördel att hämta från material som redan är skapat – du behöver inte uppfinna hjulet igen utan kan bearbeta det innehåll du redan har. Ännu smartare är givetvis att ta fram ett bibliotek av mikrocontent löpande.

Kontakta oss för fler idéer om hur du kan arbeta med innehåll.

 

marcus sheridan content marketinge expert

FB_david_abbot_citat

FB_david_abbot_oneliner

FB_femstegsmetoden

FB_foretagsblogga

FB_pocket_citat

FB_rekrytering_graf

FB_spiderman_pratbubblor

content marketing ökning

FB_feedly_pocket_happy

FB_blogga_tre_punkter

Läs mer om innehållsmarknadsföring på Contentjournalen