Mät och uppföljning

En av styrkorna med att arbeta med content marketing och en tydlig innehållsstrategi, är att uppföljningen blir enkel och effektiv. Du kan i dag mäta det mesta och hela tiden justera och utvärdera din innehållsmarknadsföring utifrån vad datan visar.

Vi sätter både stora övergripande mål och mindre mål på vägen. Alla mål är mätbara. Det kan röra sig om allt från antalet prenumeranter på en mejllista eller följare på Twitter, till antalet nya affärer. För content marketing handlar precis som klassisk marknadsföring om att uppnå en viss effekt (ökad kännedom eller högre försäljning, vanligtvis), men tillvägagångssättet ger dig större kontroll över vilka effekter din insats får.


Mät och uppföljning i vår process

Andra ämnen

MålgruppsanalysWebbE-bokSociala medierMarketing automationInnehållsstrategiTonalitetPodcastVideoMät och uppföljningSökmotoroptimeringNyhetsbrevUtbildning