Målgruppsanalys

Målgruppsanalys är ett brett område med många modeller och sätt att arbeta på, men oavsett hur man arbetar är målet alltid detsamma: att lära sig så mycket som möjligt om kunden – en förutsättning för content marketing. 

I innehållsmarknadsföring är det här kanske den allra viktigaste enskilda komponenten; arbetet med en innehållsstrategi börjar för oss alltid med fokus på din kund. Anledningen är enkel: konceptet content marketing handlar om att skapa innehåll som är värdefullt och relevant för kunderna. Hur ska du kunna göra det om du inte har koll på vilka de är, vad de tänker och hur de känner?

Vi tar del av allt ni vet om era målgrupper, hjälper er att lära er ännu mer om dem, gör egna efterforskningar och kartlägger dem med olika modeller och metoder.


Målgruppsanalys i vår process

vår process och målgruppsanalsys

Andra ämnen

MålgruppsanalysWebbE-bokSociala medierMarketing automationInnehållsstrategiTonalitetPodcastVideoMät och uppföljningSökmotoroptimeringNyhetsbrevUtbildning