Kunskap och taktik

Jerry Silfwers PR-skola är ett praktexempel på innehåll

Jerry Silfwer är vidimerat duktig. Nu har han skapat en mejl-kurs om digital PR som alla som vill göra värdeskapande innehåll borde lära sig av.

Jag är en nöjd student i Jerry Silfwers PR-skola. En mejl-kurs i 28 delar som jag anmälde mig till av två anledningar:

1. Jag tycker om att läsa det Jerry skriver om digital marknadsföring. Det är konkret, avgränsat och rationellt. Inget fluff eller tjafs. Man behöver knappt läsa faktiskt, allt är väldisponerat, kortfattat och anpassat för det moderna uppmärksamhets-spannet.

2. Eftersom jag i vanliga fall är den som försöker skapa värdebaserat innehåll ville jag testa upplevelsen av att ta del av en mejl-kurs i ganska många delar.

I skrivandets stund har jag fått 24 av 28 lektioner rakt in i mejlkorgen. Jag har läst omkring 15. Varje lektion består av ett kort mejl och en tydlig och avgränsad idé. Oftast tar det bara någon minut att läsa och nästan varje lektion, oavsett förkunskap, ger någon ny tanke.

Från början var min plan att läsa ett mejl om dagen, men snart upptäckte jag att det inte riktigt föll mig i smaken. Jag sparade istället ihop omkring 5–10 lektioner och läste dem i ett svep. Jag gillar friheten att kunna bunta ihop lite som jag själv vill. Mitt upplevda värde av den här mejl-kursen är dessutom större än det värde jag känner när jag läser t.ex. en e-bok som jag har betalat för med min e-post.

Fler borde förpacka sin expertis på det här sättet. Vinsterna av att på en och samma gång bygga sin mejl-lista, etablera sig som expert och synas i mottagarens inkorg många gånger på kort tid är nog inte så dumma.

Jag är ganska säker på att vissa prenumeranter av Jerrys mejl-kurs kommer att gå från att inte tänka så mycket på honom till att, efter lektion 28, vara beredda att anlita honom utan att blinka. Bra bränsle i köpresan med andra ord.

 

Vill du ha våra blogginlägg i din mejlbox? Fyll i din epostadress här så får du månadsvis våra blogginlägg.


Om skribenten

Per

Språkkonsult och innehållsstrateg på Contentbyrån. Du hittar mig i Umeå eller i Stockholm – och alltid på mejlen.