Premiäravsnittet av Contentbyråns podcast

podcast_pilot_cover_blogginlagg

Nu kan du lyssna på premiäravsnittet av vår podcast! Per och Samuel sitter vid micken för att snacka om ämnen kopplade till kommunikation och den digitala världen. Marknadsföringsperspektivet dyker upp på ett hörn men premiären handlar om ämnen som empati, nya Facebook-appen Room och ett spel om att skriva poesi.


Lyssna direkt i spelaren ovan, ladda ner avsnittet via ”Download” uppe till höger eller hitta ”Contentbyran” i Soundcloud-appen på din smartphone.

I premiäravsnittet pratar våra innehållsspecialister Samuel och Per om:

  • Native Advertising – vad är det? Är det räddningen för en tidningsbransch i kris? Vilka styrkor och svagheter har formatet?
  • Elegy for a Dead World – ett nytt spel om att skriva poesi. Lockar det? Kan det rent av användas i utbildningssyfte? (Till spelets Kickstarter-sida)
  • Facebook Room – sociala medie-jätten satsar på anonymitet med ny app. Gillas trenden? Kommer Room ta oss tillbaka till internets tidiga dagar? (Till appens webbplats)
  • Empatibrist i samhället – stämmer det att vi håller på att få brist på empati? Vad innebär det för den som ska försöka nå fram och kommunicera?

Vi längtar efter dina åsikter!

Det här är första avsnittet av vår podcast. Det innebär att det är en pilot – ett teståk, en första inblick i vad podden kommer att bli i framtiden. Vi har inte ens döpt podden ännu. Så vi är ute efter reaktioner, tankar, hurra- och bu-rop i mängder! Tyck till här i kommentarerna eller till @contentbyran på Twitter, förslagsvis.

Itunes? Vi jobbar på det!

Detta premiäravsnitt får du lyssna på via Soundcloud. När nästa avsnitt släpps kommer vi att finnas på Itunes så att du kan prenumerera och lyssna utan problem.

  • Alexander Cederholm

    Lite favoriter där man ”smugit in” reklam i filmer.

    – i, Robot: Will Smiths karaktär tycker om historiska saker, vilket gör att han bär Converse och tittar på bl.a. en då helt sprillans ny JVC-DVD men som i filmen är antik och på museum.

    – Kung-Fu Soccer: Sony är förvisso överallt men även Puma. Så i den grad att en attack i filmen är en flammande eldboll som till slut tar formen av Puma-logon.

    – A Knights Tale – Huvudkaraktären får sin rustning ”stämplad/märkt” av smeden. Vilket märke? Inget annat än den kända Nike-logon. Helkonstigt man passar rätt bra i berättelsen som använder en de anakronistiska element.

    • Samuel Stenberg

      Haha, bra exempel, Kung-Fu Soccer grejen med Puma-attacken fick jag kolla upp och ett lag i den filmen heter ju tydligen team Puma 🙂

      Annars brukar ju The Island hållas fram som ett av de värsta exemplen på produktplacering.

      • Alexander Cederholm

        Ja, den har sitt tydliga Xbox/Microsoft-stöd vill jag minnas. Man spelar Xbox-holospel och MSN äger telefonkioskerna.

  • Pingback: Podcast – så kan företag använda formatet()